به وبلاگ من خوش آمدید

سازموافق


 همجنسگرایی سازمخالف با طبیعت نیست.

image name
برای دانلود مستند " ساز موافق " درباره زندگی همجنسگرایان ساخته وحیدزمانی و سالومه رحیمی روی عکس کلیک کنید.

این مستند سعی دارد بخشی از زندگی همجنسگرایان ، خواسته ها ، نیازها ، مشکلاتشان را به تصویر بکشد  که تا حدودی در این زمینه موفق بود.
image name
آرش و شاهین( واقعا به هم میآن )

اما این مستند در تعریف همجنسگرایی موفق نبود.برای دیدن ادامه مطلب که درباره تعریف همجنسگرا و همجنسگراییست به ادامه مطلب بروید.

همجنسگرا کیست؟ و همجنسگرایی چیست؟
من کسی را همجنسگرا میدانم که فقط و فقط به همجنسش گرایش جنسی داشته باشد بنابراین لفظ "همجنسگرا" را از لفظ "همجنسخواه"یا هرنوع اسم دیگر برای نامیدن کسانی که فقط به همجنسشان گرایش جنسی دارند بیشتر میپسندم چون همجنسگرایی یک انتخاب نیست ویا یک عادت نیست ؛ همجنسگرایی گرایشیست که شخص با آن به دنیا میآید.
سوای تمام تحقیقات علمی که درباره همجنسگرایی شده؛ شناختی که یک همجنسگرا از خودش دارد بهترین تعریف همجنسگراییست چون هر شخص واقعگرایانه ترین شناخت را از خودش دارد.
سالهاست که از خود می پرسم من کیستم؟من یک همجنسگرام یعنی چی؟من چه تفاوتهایی با دیگران دارم؟سوالهای مداوم و گهگداری خسته کننده...
یک پزشک ، یک رونشناس ، یک تئوریسین ، فیلسوف ، مبلغ دینی ...هیچکدام نمیتوانند تعریف درستی از همجنسگرایی را ارائه دهند مگر یک همجنسگرا
من به عنوان یک همجنسگرا هیچ تفاوتی را در خود با دیگران احساس نمیکنم جز اینکه برخلاف دیگر پسران نمیتوانم عاشق دختر شوم.شاید بگویید که این خود بزرگترین تفاوت است.آری تفاوت بزرگیست .این تفاوت بزرگ تنها مرز بین همجنسگرایی با دگرجنسگرایی را ترسیم میکند ولاغیر.
یک همجنسگرا از نظر روانشناختی ، احساس و عاطفه و در نهایت از بعد انسانی با دیگران تفاوتی ندارد.اصولا هیچ تفاوتی بین انسانها دربعد روحانی وجود ندارد.روح زن ومرد یکیست و این که گفته شود همجنسگرایان کسانی هستند که جسمشان مرد است ولی روحشان زن اشتباه است.
بنابراین من همجنسگرایی را گرایشی میدانم که شخص با آن به دنیا آمده است.اینکه همبازی شدن با عمه در زمان کودکی میتواند دلیلی برای همجنسگرا شدن باشد مسخره ترین توصیف همجنسگراییست.
همجنسگرایی نه یک بیماریست و نه یک عادت چون اگر بیماری باشد پس بایستی بتوان با دارو و با مراجعه به یک روانپزشک مداوا کرد وعلم پزشکی نتها دارویی برای مداوا ندارد و بلکه حتی دلیلی از وجود یک عیب در فردهمجنسگرا نیافته اند که گفته شود به دلیل وجود این عیب در فلان عضو شخص گرایش همجنسگرایانه دارد و ما فعلا قادر به درمان این عیب نیستسم.
هر همجنسگرایی در درون خود به این باور رسیده است که با این گرایش به دنیا آمده است.میتوان گفت که همجنسگرایی ناشی از ژنتیک است و حتی اگر این تفاوت ژنتیکی را عیب قلمداد کنیم باید جامعه وجود معلولین جنسی را بپذیرد و حق حیات را از آنان دریغ نکند
یک همجنسگرا حق حیات و زندگی دارد.
همجنسگرایی یک عادت نیست چون میتوان عادت را ترک کرد ولی هیچ همجنسگرایی نیست که بتواند گرایش خود را ترک کند.
داشتن دوستان دختر در زمان کودکی ویا داشتن رابطه جنسی با همجنس پیش از بلوغ هم نمیتواند دلیل بر ایجاد گرایش جنسی همجنسگرایانه باشد.چون هستند کسانی که در کودکی با همجنس خود رابطه داشته اند ولی بعد از بلوغ همجنسگرا نشده اند.آغاز سکس از زمان کودکی در دگرجنسگرایان هم دیده شده.
همجنسگرایی یک عامل ژنتیکی است ولی  خواسته ای که شخص از زندگی دارد ، سبک و شیوه ای که شخص برای زندگی انتخاب میکند ، تعریف یک همجنسگرا از رابطه با همجنس ، عشقبازی و عاطفه و...همگی ناشی از تربیت و محیط میباشد.
یک پسر فارغ از اینکه چه گرایش جنسی دارد(که منشا ژنتیکی دارد) میتواند شخصیت رفتاری متفاوتی در دامنه وسیعی بین رفتار مردان و زنانه داشته باشد.از اینرو یک پسر میتواند رفتارهای شبیه به رفتارهای یک دختر داشته باشد و بلعکس.
بازی با عمه در دوران خردسالی داشتن خواهران متعدد داشتن همبازیهای دختر در زمان کودکی ، رفتارهای خانواده و محیطی که فرد در ان بزرگ میشود میتواند در شخصیت وی تاثیر بگذارد ولی قطعا در تعیین گرایش جنسی تاثیری ندارند
 یک شخص سوای جنسیت و گرایش جنسی میتواند رفتارهایی  زنانه و یا مردانه داشته باشد که البته برخی از رفتارها پایه ژنتیکیسی و هورمونی دارد که مربوط به جنسیتی خاص میشود از همین رو رفتارها رو زنانه و مردانه تعریف میکنند
متفاوت بودن هورمونها هم به تنهایی نمیتواند دلیلی بر همجنسگرایی باشد چه بسا زنانی که به دلیل تغییرات هورمونی پر مو میشوند ولی همجنسگرا نیستند.
پ.ن1: کل مطلب فقط درخصوص همجنسگرایان صادق است و برای همجنسبازان صادق نیست.
پ.ن2:نظر یادتون نره...
پ.ن3:برداشت شما از خودتون به عنوان یک همجنسگرا چیست؟

۵ نظر:

  1. من قبول ندارم که همجنسگرایی گرایشی است که فرد با ان به دنیا می آید و کاملا ژنتیکی است ، من اعتقاد دارم که همجنس گرایی یک انتخاب است . من تحقیقات را در این مورد در سایت www.comingoutstraight.com را بخوانید و امیدوارم با خواندن مطالب این سایت بینش جدیدی راجب همجنسگرایی پیدا کنید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چشم!
      ولی من همجنسگرا بودنمو انتخاب نکردم؛هیچوقت
      من تحقیقاتی نداشتم،فقط آنچه رو که بی هیچ پیش فرضی به نظرم منطقی به نظر میادو گفتم
      برای همجنسگرایی دلایل و معلولهای مختلفی گفته شده(هرچند هیچ تحقیق جامعی تاکنون انجام نشده)ولی اگر بخواد تحقیقی صورت بگیره هم منطقیست که دنبال وجود اختلالات ژنتیکی بود
      برای مثال اگه یکی سرطان داره نمیشه گفت خودش این موضوع رو انتخاب کرده چون سرطان چیز خوبی نیست.نمیخوام همجنسگرایی با سرطان مقایسه کنم چون همجنسگرایی بیماری نیست درعین حال همجنسگرایی چیز مطلوبی هم نیست که کسی اونو انتخاب کنه
      میگن دنیا آن چیزیست که ما تصور میکنیم و من سوای همه چیز دوست دارم اینچنین به همجنسگراییم نگاه کنم چون دنیا زیباتر میشهالبته نمیخوام با حقیقت بجنگم!ولی این دوست داشتن من واسه جامعه و خدوم ضرری نداره

      حذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  3. همجنسگرایی گناه نیست... خوبه...اما یه همجنسگرا یه زندگیه خیلی سخت داره... یه تفاوت خیلی بزرگ با دیگران... طرد شدن ازکسانی که هویتشونو فهمیدن... نمیدونم چی بگم...جرئتتونو تحسین میکنم:)

    پاسخحذف
  4. سلام
    من واقعا نمی‌دونم چجوری باید از بعدی از وجود خودم تعریفی ارئه بدم. هنوز هم دلیل دقیقی برای همجنسگرایی گفته نشده. شاید من یه تفاوت کوچیک با دوستام دارم که باعث شده از زمین تا آسمون با هم فرق کنیم. تنها چیزی که از همجنسگرایی لمس کردم رنجه... چیزیه که می‌خوام تغییرش بدم اما نمی‌تونم... نمی‌دونم والا!
    پ.ن: داداش، خوشحال می‌شم به وبلاگ منم یه سری بزنی...

    پاسخحذف