به وبلاگ من خوش آمدید

خسته شدم از حال خودم

هفته ای که گذشت تولد روزبه بمانی بود
برای دانلود آهنگ خسته شدم از روزبه بمانی کلیک کنید
ترانه سرا :روزبه بمانی 
آهنگ ساز: سعید زمانی 
روزبه بمانی ترانه سرای خاطره سازی هست و البته صدای قشنگی هم داره
با شنیدن این اهنگ از روزبه بمانی با خودم گفتم خوش به حال اونی که روزبه بمانی به خاطر اون شعر می گه
پ.ن
بعضی روزا به رادیوباز  می رم و پست های رادیویی را گوش می دم خیلی خوبه ودوست دارم منم یه ایستگاه رادیویی بسازم ولی هنوز فرصت نکردم از طرفی اعتماد بنفسشو هم ندارم! از بس صداهای قشنگ قشنگ هست و چه قدر با انرژی اجرا می کنن بعضی هاشون

۵ نظر:

  1. سلام. در یکی از مطالبت نوشته بودی که دین رو افیون توده ها می دونی. آیا شما مارکسیست هستی؟ اگر سؤالم برای شما روشن نیست، باید بگم که کارل مارکس، از این حیث که دینی که خودش می شناخت، یعنی مسیحیت، سر مردم رو توی عبادتگاهها گرم می کرد تا حکّام حق مظلومین رو تباه کنند، ادعا کرد که دین افیون توده هاست! افیون می دنی چیه؟ افیون همون تریاکه، وقتی معتادش شدی، یا خماری یا نئشه، هیچوقت حواست جمع نیست. در واقع مارکس اصلاً دینی که دستور به جهاد و مبارزه بدهد و به پیروانش نهیب بزند که چرا در راه خدا و مستضعفین نمی جنگید رو، افیون توده ها ندونسته، دینی که به پیروانش میگه نباید در مسیر رودخانه شنا کنید رو افیون توده ها ندونسته. حالا شما که سخن مراکس رو مطرح کردید، آیا در اسلام هم چیزی رو دیدید که مارکس در مسیحیت دیده؟ با ساز و کار مارکس، آیا دینی که دستور به جهاد در راه خدا و مستضعفین میده و قاعده ی نفی سبیل رو مطرح می کنه، نمیتونه افیون توده ها باشه. حالا باز اگر بخوای ادعا کنی که هر چی بدبختی میکشی از دینه، بحث دیگریه، ولی باز این هم ضد اندیشۀ مارکس هست، چون هر اندیشه ای که بخواد در برابر ابرقدرتهای جهان ایستادگی کنه و تسلط اونها رو بر خود نفی کنه، فارغ از بحث ایجاد خوشبختی یا بدبختی برای پیروان، اندیشه مترقی است، و عکس اون، یعنی اندیشه ای که بگه باید بنا به میل ابرقدرت عمل کرد تا راحت زیست رو، عین ارتجاع میدونه. خلاصه بعید می دونم شما به هیچ نحوی بتونی این جمله رو در مفهومی که مارکس به کار برده به کار ببری، عملاً باید حرف مارکس رو تحریف کنی و افیون رو تفسیر کنی به کله بریدنهای طالبان و قمه زدنها شیعه نمایان، که گذشته از تحریف منظور مارکس از «افیون»، کار غیرمعقولی هم میکنی، مثل اینه که کسی بگه چون شوروی بیدین مظاهر آزادی رو از بین برد، پس بیدینی مساویست با از بین بردن ازادی.

    پاسخحذف
  2. خیلی وقت بود که تو وبلاگم کسی کامنتی نمی ذاشت! اونقدر ذوق مرگ شدم که!!!
    راستش چیزی از حرفات متوجه نشدم. من همیشه سرکلاسای عمومی خوابم می برد!
    کمونیست نیستم و اون نقل قول از مارکس صرفا برای بیان این بود که موافق دین نیستم نه چیز دیگه
    به نظرم لزومی نداره که حتما به چیزی باور داشته باشیم یا کمونیست باشیم یا لیبرال یا خداباور باشیم یا بی خدا
    می توونیم آدم خوبی باشیم من که نه سعی می کنم برای وجود خدا دلیل پیدا کنم و نه برای نبودنش. وجود یا عدم وجود خدا برام فرقی نداره فقط آدم خوب بودن برام مهمه

    پاسخحذف
  3. پسر تو لایک داری واقعا...
    مباش در پی آزار و هر چه خواهی کن
    که در شریعت ما غیر از این گناهی نیست

    پاسخحذف
  4. روزبه بمانی و رها اعتمادی، ترانه هاشون عالیه. مخصوصا با صدای گوگوش...

    پاسخحذف