به وبلاگ من خوش آمدید

من کیم؟ / نقدی بر برنامه پرگار بی بی سی با موضوع همجنسگرایی

دیشب موضوع برنامه پرگار بی بی سی درباره همججنسگرایی بود


"همجنسگرایی ژنتیک است یا متاثر از عوامل محیطی؟ هویت جنسی فرد را چه چیز تعیین می کند؟ مهمانان برنامه: ساقی قهرمان و شادی امین در پنل اول و در پنل دوم، معصومه فرجی و هومن مقراضی."
هدفم از نوشتن این مطلب بیشتر شناساندن همجنسگرا به دگرجنسگرایان است ... واسه همین تا جایی که توونستم وارد جزییات شدم تا دگرجنسگرایان ما رو بیشتر بشناسن ... واسه همین در مورد عدم توانایی همجنسگرایان در زیباشناختی دختران زیاد وارد جزییات شدم چون مطمئنم که واسه دگرجنسگرایان حتما جالبه که یعنی چی که "پسرهایی هستند که نمیتووند زیبایی دخترا رو تشخیص بدن و دخترا واسشون جذاب نیستن" ؟
هر همجنسگرایی در درون خودش میدونه همجنسگرایی یعنی چه ؟ ... این نوشته غقط واسه دگرجنسگرایان نوشته شده
.
.
.
هر دو نویسنده برنامه بر این باور بودند که همجنسگرایی امری طبیعیست و بیماری نیست اما ...
اما ساقی قهرمان بر این باور بود که همجنسگرایی "بیس ژنتیک" داره ولی شادی امین بر این باور بور که "بیس ژنتیک" نداره اگه همجنسگرایی "بیس ژنتیک" داره پس بیماریه و دلایل خودشو داشت
جالب بود که هر دو میهمان فرقی بین همجنسگرایی و همجنسبازی قائل نبودند و همین امر موجب مغالطه شده بود
شادی امین بر این باور بود که فرد همجنسگرا خودش انتخاب کرده که همجنسگرا بشه و میتوونه انتخاب کنه که دیگه همجنسگرا نباشه ... میگفت هستند کسایی که ازدواج کرده اند و زن و بچه دارن ولی بعد ول میکنن همه چیزو و میرن با همجنسشون زندگی میکنن ... میگفت بعضی از همجنسگرایان !!! وقتی در محیط آزاد قرار گرفته اند باز به جنس مخالف علاقه نشان داده اند و دست از همجنسگرایی کشیده اند (فکر کنم منظورش همون سربازان دوران جنگ جهانی دوم باشه که تا 100 هزار کیلومتر اثری از جنس مخالف نبود و سربازان همجنسبازی میکردند و وقتی جنگ تمام شد و به خانه برگشتند میل جنسی شون به جنس مخالف برگشت )
موضوع اصلی همینجاست ... باید بین همجنسگرایی که امری ژنتیک است با همجنسبازی که انحراف اخلاقیست تفاوت قائل شد
من به عنوان یه همجنسگرا بر این باورم که بیمارم...
آری بیماری دارم ... بر این باورم که هورمونام و ژنام قاتی پاتی شدن و من اینجوری شدم : D ...
 همانطور که معلول جسمی داریم ... معلول ذهنی داریم ...منم معلول جنسی ام ... واقعیت همینه ... همجنسگرایی با همجنسبازی متفاوته ... همجنسگرایی نه انحراف اخلاقیه نه غیر طبیعی ...ولی اکثر همجنسگراها بخاطر فشارهای جامعه دچار مشکلات روحی عاطفی و روانی شده اند ... این اون چیزیه که من تو فیسبوک متوجه شدم ...
تو برنامه پرگار اصلا تعریف درستی از همجنسگرایی نشد ... همجنسگرا کسی معرفی شد که با همجنسش سکس میکنه ... هر کی با همجنسش سکس کنه پس همجنسگراست حتی اگه به زن هم علاقه جنسی داشته باشه !!!
محدود کردن همجنسگرایی به سکس فاجعه است
یک همجنس میتوونه عاشق شه به همجنسش به تمام واقع
منه همجنسگرا به خودم نمیگم همجنسگرا چون میخوام با همجنسم سکس داشته باشم ... می گم همجنسگرا چون نمی توونم با جنس مخالفم سکس کنم  ... مهم اینه ؛ "نمی توونم"
زیبایی دختر برام نا مفهومه
تا یه حدی می توونم ... وقتی در مقام مقایسه ازم میپرسن که این دختر خوشگل تر یا اون ... من به اجزای چهره اش نگاه میکنم ... میبینم این دختره چشاش درشتره ... بینیش کوچیکتره ... لباش پوف کرده ... میگم خب حتما این دختره خوشگل چون اگه یه پسر این شکلی بود میگفتم خوشگله ... ولی وقتی داداشم میگه "ارورا" از "لولا" خوشگل تره من اصلا معنی شو نمی فهمم ... نمیتوونم حسش کنم ... آخه جفتشون چشای درشتی دارن ... لبای پوف کرده ... وکار دیگه واسه منه همجنسگرا دشوار میشه ... واسه اینکه بفهمم کدومشون خوشگلتره
یه جورایی واسه من همجنسگرا وقتی به دخترا نگاه میکنم همون حسی بهم دست میده که وقتی به "چشم بادامی ها " نگاه میکنم ... همه دخترا شبیه همند ...این یه واقعیته ... واسه همجنسگرا تشخیص زیبایی دختر سخته... دلیلش واضحه چون دختر براش جذابیت نداره
وقتی میگن جنیفرلوپز سکسیه ؛ واسه من مفهومی نداره
آیا عوامل محیطی میتوونه باعث این امر به شه ؟ ... قطعا نه ... ساقی قهرمان قشنگ گفت که به علت ترس همجنسگراها و محدودیت های موجود ؛ تحقیقات علمی هم با محدودیتها وکاستی هایی مواجه بوده
منه همجنسگرا مطمئنم که روزی همه پی به بی گناهی ما خواهند برد
یه چیزه جدیدم یاد گرفتم ..
اینکه هویت جنسی با گرایش جنسی فرق داره
گرایش جنسی "بیس ژنتیک داره" ولی هویت جنسی رو خود شخص و محیطش میسازه
هویت جنسی یعنی تعریف شخص از دختر بودنش یا پسر بودنش یا شبیه دختر بودنش یا شبیه پیر بودنش
واسه همینه که بعضی از همجنسگراها رفتارهای دخترانه دارن وبعضی رفتارهای پسرانه .... این موضوع برمیگرده به مسئله به هویت جنسی که خود فرد انتخابش کرده و ژنتیکی نیست
در آخر بگم اگه کسی به شادی امین میفهموند که همجنسبازی با همجنسگرایی متفاوته اونم حتما نظرشو تغییر میداد.

۱ نظر:

  1. دوست عزیز اتفاقی مطلبتون رو خوندم. جالبه که بدونی در پشت صحنه این برنامه اتفاقا بحث شد در مورد تفاوت همجنسگرایی با همجنس بازی؛ هم شادی و هم ساقی معتقد بودند که این دو مفهوم متفاوت اند ، اما در پخش برنامه این تیکه ها حذف شد چون به نظر بدیهی می آد و طرفین هم باهاش موافق بودند ...
    موفق و شاد باشی

    پاسخحذف